Metallisering med lysbue
Metallisering med lysbue
Min oplæring i metallisering foregik i Hjallerup med lysbue. Lyset er skarpere end en svejseflamme.
Vi metalliserede dele til Siemens vindmøller både on- og off-shore
Trailer blæses og metalliseres
Trailer blæses og metalliseres
Bådtrailer blæst
Bådtrailer metalliseret
Bådtrailer metalliseret
Bådtrailer metalliseret
Bådtrailer metalliseret
Bådtrailer metalliseret
Bådtrailer metalliseret
Bådtrailer blæst
Metalliserings apparat
Metalliserings apparat
Ilt og gas driver anlægget i Nørresundby
Metalliserings apparat
Metalliserings apparat
Selve håndtaget der mixer ilt og gas samt luft til fremdrift af zink tråden
Metalliserings apparat
Metalliserings apparat
Aggregat til at løfte ubåde
Aggregat til at løfte ubåde
Aggregat til at løfte ubåde
Aggregat til at løfte ubåde
Aggregat til at løfte ubåde
Aggregat til at løfte ubåde
Aggregat til at løfte ubåde
Aggregat til at løfte ubåde
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
Slæbebåden Alma af Aarhus
AVAS
AVAS
AVAS
Gammel Porsche
Gammel Porsche
Så vidt jeg husker en meget gammel Porsche. Den ene af de 2 der er tilbage i verden.
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Skiltene blev sandblæst, metalliseret og blev malet.
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Closeup for at vise ruheden i metallet. Den ruhed er vigtig for at zinken kan bide sig fast.
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Thorup Hjallerup Hingstecenter navneskilte
Closeup for at vise ruheden i metallet. Den ruhed er vigtig for at zinken kan bide sig fast.
Hydrema kontravægt
ENH ramme
ENH ramme
Sandblæst og grundet under bunden.
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Slæbebåden Anna af Aarhus
Glasfiberbåd blæst op til vandlinjen
Glasfiberbåd blæst op til vandlinjen
Der var mistanke om osmose så der skulle krattes helt ind til glasfiberen.
Glasfiberbåd blæst
Glasfiberbåd blæst
Her sparede blæsningen en hel del slibearbejde.
Glasfiberbåd blæst
Glasfiberbåd blæst
Glasfiberbåd blæst
Mistanken om osmose fra en anden vinkel.
Puds blæst af
Puds blæst af
Det gamle puds havde tendens til at revne i overgangen fra gamle til nye sten.
Puds blæst af
Meget gamle gavle
Meget gamle gavle
De her skulle håndteres yderst forsigtigt de var langt over hundrede år gamle og uerstattelige.
Kran
Kran
Kranen havde skiftet firma og skulle derfor have nye farver.
Kran
Kran
Kran
Kran
DC Supply
DC Supply
Containeren har fået en dørkarm svejset i. Jeg blæser det nye jern og gør klar til at malerne kan slibe overgang inden maling.
Trailer
Trailer
Trailer
Trailer
Container
Container
Kun det yderste hvide lag maling skulle blæses af, for det bandt ikke på det blå laget inden under. Inden under det blå lag var der en lys grå grunder.
Der hvor jeg har blæst ind til rå jern sad der klistermærker. Igen er der på denne måde gjort klar til at malerne kan slibe overgang inden de maler.
Trailer
Trailer
Epoxy grunder oven på metalliseringen
Trailer
Trailer
Og til sidst farve oven på metallisering og epoxy. Den går aldrig til mere.
Wärtsilä Svanehøj
Wärtsilä Svanehøj
Pumpefundamenter til off-shore.
Alt bliver kontrolleret af Frosio inspektør. Det er både emnets renhed (støv og chlorider) og emnets ruhed, minimum SA2½. Der ud over kontrolleres malingens tykkelse for hvert lag. Processen kører over 4-5 dage.
Wärtsilä Svanehøj
Triumph Spitfire
Triumph Spitfire
Triumph Spitfire